Här är TV4:s kanaler

Inom TV4-Gruppen ryms fler än 10 tv-kanaler. Här samsas bred familjeunderhållning, svenskt drama, sportevenemang, samhällsbevakning och nyheter med engagerande program om trädgård, matlagning, design, motor, mode och livsstil.

Du får faktaprogram med alltifrån starka personporträtt och historiska tillbakablickar till program om medicin, brott och mänskliga öden. Den senaste kanalen är TV4 Fakta XL, som är ett starkt komplement till TV4 Fakta. 

TV4 Sport är kärnan i TV4-Gruppens sportbevakning medan TV4 Film bjuder publiken på en ny filmpremiär varje kväll. 

TV4 Play är tv på nätet – via datorn, mobilen, surfplattan.

 I Sveriges största kommersiella tv-kanal, TV4, samsas bred familjeunderhållning med nyskriven svensk dramatik, stora idrottsevenemang, samhällsbevakning, serier, sportjournalistik och de senaste nyheterna.

TV4:s närvaro är stor i hela landet, både gentemot tittare och annonsörer.

TV4-Gruppen har 30 sändningsområden och du väljer hur många och vilka av dem som ska ingå i din kampanj. Genom att annonsera lokalt i TV4 och i Sjuan öppnas nya möjligheter för effektiv, prisvärd och stark annonsering i valda regioner. 

Sveriges största kommersiella tv-kanal

  • Kan ses av alla i Sverige och erbjuder både nationell och lokal reklamtid. 
  • Levererar gemensamma tittarupplevelser - som SolsidanLet's Dance och Halv åtta hos mig
  • Attraherar den breda publiken 15-64 år.
  • Under 2014 såg genomsnittssvensken på linjär tv 153 minuter om dagen.

 

Sjuan erbjuder färgstark underhållning i form av reality och drama, film och spänning. I utbudet, som håller samma höga kvalitet som TV4, finns engagerande program om trädgård, matlagning, jakt och fiske, design, motor och det övernaturliga.

Huvudmålgruppen är kvinnor och här visas program som 112 - på liv och död, Det okända och Hela Sverige bakar. 

TV4-Gruppen har 30 sändningsområden och du väljer hur många och vilka av dem som ska ingå i din kampanj. Genom att annonsera lokalt i Sjuan öppnas nya möjligheter för effektiv, prisvärd och stark annonsering i valda regioner. 

Kanalen med köpstarka målgrupper

  • Sjuan är Sveriges sjunde största tv-kanal och erbjuder både nationell och lokal reklam.
  • Erbjuder program om trädgård, matlagning och mode.
  • Mer än var fjärde svensk tittar på Sjuan minst 15 minuter i veckan. 
  • Huvudmålgrupp är kvinnor från 25-59 år. 
  • Jamie Oliver, Trinny och Susannah, Du är vad du äter och 112 – på liv och död är några populära format i Sjuan.

 

TV12 är en bred kanal med fokus på livsstil och sport som ska locka både kvinnor och män över 25. 

Medan livsstilsprogram inom inredning och hälsa sätter sin prägel på kanalen under vardagarna fylls helgtablån av ett starkt sportutbud.

Fokus på livsstil och sport

  • Huvudmålgrupp är kvinnor och män över 25. 
  • Kan ses av 75 procent av alla svenskar. 
  • Tar över TV4 Sports kanalplats.
  • Visar livsstils-tv som Extreme makeover weightloss och David Roccos ljuva matresa
  • Supersporthelger med toppmatcher från Superettan och italienska Serie A med mera.

 

TV4 Fakta erbjuder en bred tablå. Nutidsskildringar, starka personporträtt och historiska tillbakablickar varvas med program om medicin, brott och mänskliga öden. Dessutom visas aktuella och avslöjande kvalitetsdokumentärer, både från Sverige och utlandet. 

Här visas de snabba ögonblicken, långa sekunderna, stora perspektiven och de små detaljerna. Programmen som sänds i TV4 Fakta har en sak gemensamt – de bygger på verkligheten.

TV4 Fakta, som också finns i Finland under namnet MTV3 Fakta, visar program som Oceans, Steve Jobs – mannen som förändrade världen och Sex in 69. 

Kanalen som låter verkligheten berätta

  • Visar dokumentärfilmer, samtidsserier, kriminalfall, medicinprogram och mänskliga öden. 
  • Finns i de flesta distributörers baspaket och ger bra kampanjtillskott till låg investering.
  • Kan ses av 1,9 miljoner hushåll i Sverige.
  • Kanalens målgrupp står för mer än hälften av all konsumtion i dag. 
  • Huvudmålgrupp är alla från 25-59 år. 
  • Visar serier som brottsplats USA, Det kungliga lasarettet och Crime: rika, kända och mäktiga.

 

Nu breddar vi vårt utbud av verklighetsbaserade program med vår senaste kanal – TV4 Fakta XL. Kanalen är ett starkt komplement till populära TV4 Fakta. Och med den möter vi marknadens starka efterfrågan på program som bygger på verkligheten.

I TV4 Fakta XL möter tittarna starka personligheter och engagerande faktaprogram. Fokus ligger på ämnen som äventyr, människor, teknik och vetenskap. Men utrymme ges även till samtidsfrågor och historiska dokument. 

Bland programmen finns den danska serien Korrespondenterna, den gastkramande Att dö för Mount Everest och ett stort utbud av BBC-program, där bland annat rese- och äventyrsserien Lonely Planet ingår.

Fokus på världen, människan och tekniken

  • Visar program om äventyr, teknik, politik, historia och vetenskap.
  • Stärker faktautbudet mot en bred publik.
  • Huvudmålgrupp är alla från 25-59 år.
  • I TV4 Fakta XL presenteras aktuella dokumentärer och faktaserier som Korrespondenterna, Farligt vatten, Frontline Irak och Lonely Planet.

 

TV4 Sport är kärnan i TV4-Gruppens sportbevakning. Här får tittarna en bred, kraftfull och fullspäckad sporttablå med massor av direktsänd toppidrott från hela världen. Allt presenterat av några av Sveriges främsta programledare, sportexperter och analytiker. 

Utöver direktsänd toppidrott sänder kanalen fördjupande magasin, dokumentärer och underhållande serier.

Eftersom kanalen ingår i de flesta distributörers baspaket når innehållet ut brett över hela landet. Främst riktar sig dock kanalen till män i åldrarna 25-59 år.

Sveriges största sportkanal

  • Erbjuder en bred tablå med direktsänd toppidrott presenterat av Sveriges främsta sportexperter. 
  • I utbudet ryms några av världens bästa fotbollsligor, bland annat Serie A och UEFA Europa League. 
  • Här visas också de svenska ligorna, det bästa av handboll, innebandy, friidrott och kampsport. 
  • Vill man se de verkliga stjärnorna på is, gräs, grus och vatten är TV4 Sport den rätta kanalen.

 

TV4 Film bjuder publiken på en ny filmpremiär varje kväll - året runt. Moderna klassiker och Oscarsbelönade storfilmer blandas med smala kultfilmer. Tillsammans upplever tittarna spänning, kärlek, skratt och tårar.

Utbudet i TV4 Film är noga utvalt - av filmälskare för filmälskare. Som sponsor i TV4 Film kan du vara värd för en hel härlig filmkväll.

Sveriges största filmkanal

  • Landets största filmkanal både sett till antal abonnenter och faktiskt tittande.
  • Visar stora Oscarsvinnare, smala kultfilmer och svenska favoriter. 
  • Huvudmålgrupp är alla från 12-59 år.
  • Minst en premiär varje kväll.

 

TV4 Guld är för alla som vet att originalet är bättre än kopian. Här bjuds de bästa serierna som någonsin visats. Ett komplett urval av älskade klassiker, kritikerfavoriter och gamla godingar. Här hittar man allt som var bättre förr - hela tv-historien i en och samma kanal.

Här, bland tidlösa titlar som Lilla huset på prärien, Hem till gården, Mord och inga visor och Dr Quinn, huserar skådespelarna utan bäst-före-datum och tål att ses igen.

Kärlek som håller

  • Serieälskarnas favoritkanal. Bjuder på klassiker, kritikerfavoriter och gamla godingar.
  • Erbjuder en enkel tablå, perfekt för långsiktig sponsring.
  • Huvudmålgrupp är alla från 25-59 år.

 

TV4 Komedi levererar kvalitetshumor för alla smaker. Här får tittaren ett brett utbud av humor där prisbelönta komediserier och tecknat varvas med stora svenska och internationella publikfavoriter.

TV4 Komedi är kanalen som bjuder in till skratt med folkliga och breda, smala och udda humorprogram. I kanalen har vi vaskat fram de verkliga guldkornen i underhållningsfloden av satir, stand-up, slapstick och sitcoms.

Populära program är Pantertanter, Par i hjärter och Monty Pythons flygande cirkus.

Sveriges roligaste kanal

  • En pålitlig leverantör av bred kvalitetshumor. 
  • Huvudmålgrupp är alla från 12-59 år.
  • Erbjuder traditionell reklamtid med en enkel tablå, perfekt för långsiktig sponsring. 
  • Populära program är Pantertanter, Par i hjärter och Monty Pythons flygande cirkus.

 

TV4 Play är tv på nätet – via datorn, mobilen, surfplattan. Apple-tv och Google Cast. Oavsett plattform möter tittarna samma program, samma profiler och samma urstarka kvalitet som alltid i TV4-Gruppen. Skillnaden är bara att materialet är tillgängligt precis när som helst.

På de olika plattformarna når TV4 Play tydligt över 1,5 miljoner användare varje vecka och med över 18 miljoner startade strömmar på månadsbasis gör det oss till Sveriges största kommersiella aktör inom tv på nätet.

Under 2015 satsar vi på att bli ännu större genom att producera högkvalitativa program inom sport, nyheter och nöje med TV4 Play som primär plattform för tittande. Dessutom fortsätter vi att tvinna exklusivt och lyxigt innehåll tajt mot våra populäraste program som Let's Dance, Idol, Robinson och Solsidan. 

TV4 Play lockar överlag en yngre publik än vanlig tv. En tredjedel av tittarna är dessutom unika för nätet. Det gör att TV4 Play ger dig åtkomst till en helt unik kundgrupp, som inte går att nå via vanlig tv. Annonsering i TV4 Play ger därför ett värdefullt tillskott i räckvidd.

TV4 Play

  • Går att se via datorn, mobilen, surfplattan, Apple-tv samt Google Cast.
  • Samma program, profiler och kvalitet som alltid i TV4-Gruppen.
  • Sänder även program inom sport, nöje och nyheter som är producerade specifikt för TV4 Play.
  • Något yngre huvudmålgrupp än för TV4.
  • Unika tittare på nätet ger ett snabbt och värdefullt tillskott i räckvidd.
  • TV4 Play når med sina olika plattformar närmare 1,5 miljoner användare på veckobasis.
  • I oktober 2014 nådde TV4 Play över 18 miljoner startade strömmar.

 

C More Sport är Sveriges starkaste sportkanal. Här sänds studioinramade matcher från världens största ligor och turneringar. Vad sägs om de bästa matcherna från spanska La Liga, Allsvenskan i fotboll och ishockey från SHL?

Dessutom visas flera SM-slutspelsmatcher i ishockey, topptennis från anrika turneringen Wimbledon, herrarnas ATP-tour i tennis, svenska Elitserien i speedway samt internationell hästhoppning.  

I kanalen visas även repriser på några av de mest klassiska matcherna genom tiderna. Allt ackompanjeras av hyllade programledare och experter som Lasse Granqvist, Jens Fjellström, Leif Boork och Hasse Backe med flera.

Kanalen för dig som älskar sport

  • Huvudmålgrupp är män från 25-59 år.
  • Svensk idrott engagerar – ju högre tittarnas engagemang är desto mer receptiva är de för annonsbudskap.
  • Lågt brus – korta break gör det lätt att nå ut med reklambudskapet.
  • Relevant exponering – endast spottar med bra placering i direktsänd sport.
  • Rätt målgrupp – den manliga premium-pay målgruppen i C More har betydligt högre konsumtionskraft än genomsnittsvensken.
  • Stort tillsammanstittande – en premiumkanal som C More Sport ses även av massor av tittare på restauranger och sportbarer.
  • Flexibelt bokningsupplägg – tillämpar ej släppmånader, kan bokas i förtid och i längre perioder.
  • Exponering på samtliga plattformar – samma sändning på tv som i dator, mobil och surfplatta. Exempelvis även på C Sports och TV4 Play Premium Sport.